|
|||
:: Tramwajowym szlakiem na Bielany. Wiadomość dodana przez: Maciej IRB (2005-03-14 14:33:37) W roku 1997 rozpoczęto opracowanie koncepcji linii tramwajowej łączącej istniejącą linię tramwajową na Bemowie z istniejącą na Bielanach linią tramwajową biegnącą ulicą Broniewskiego . Koncepcję linii tramwajowej połączono z koncepcją rozbudowy ulicy Powstańców Śląskich po której miał biec tramwaj .W roku 1999 wykonano projekt techniczny ulicy i linii tramwajowej . Projekt ulicy został zrealizowany w roku 2000 natomiast projekt linii tramwajowej z powodów finansowych zrealizowany nie został .Ważność projektu uległa przedawnieniu w świetle zmieniających się przepisów i dlatego Tramwaje Warszawskie zleciły wykonanie aktualizacji dokumentacji technicznej linii tramwajowej z uwzględnieniem nowych obowiązujących przepisów.W terenie pozostawiona była rezerwa (pas dzielący dwie jezdnie ulicy Powstańców Śląskich ), a elementy organizacji ruchu na wybudowanej ulicy nawiązuły do rozwiązań przyszłej linii tramwajowej .W 2003 roku taka dokumentacja została zrobiona przekazana we wrześniu do Urzędów w celu uzyskania pozwolenia na budowę .W chwili obecnej przystąpiono do realizacji inwestycji.Aktualnie widzimy już powstałe zaplecze budowy za pętlą tramwajową.WYSEPKI PRZYSTANKOWEW zakresie robót związanych z budową trasy tramwajowej Bemowo II w ul. Powstańców Śląskich i ul. Reymonta będą zbudowane następujące nowe przystanki tramwajowe:- wewnątrz pętli Bemowo – 1 szt.,- przy ul. Powstańców Śląskich na długości pętli – 1 szt.,- przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich- ul. Piastów Śląskich- 2 szt.,- przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich- gen. Maczka - 2 szt.,- przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Kochanowskiego - 2 szt.,- przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Broniewskiego - 1 szt.- razem 9 szt..oraz zmodernizowane dwa przystanki przy skrzyżowaniu ul. Reymonta – ul. Broniewskiego na ciągu ul. Broniewskiego.Na wysepkach przystankowych bezpośrednio od strony toru zaprojektowano specjalne krawężniki z szorstką górną powierzchnią oraz oparte na nich płyty betonowe o szorstkiej górnej powierzchni.Efektem połączenia tych elementów jest pas o szerokości 0.5 m od strony toru o szorstkiej powierzchni.Rozwiązanie to ma na celu ograniczenie poślizgu pasażerów wsiadających i wysiadających na przystankach.Obok tych elementów zaprojektowano płyty betonowe z okrągłymi wypustkami ułatwiającymi zlokalizowanie krawędzi przystanku np. słabo widzącym.Na pozostałej szerokości przystanku tj. do krawężnika separującego przystanek od jezdni zaprojektowano nawierzchnię z kostki betonowej o grubości 0.06m.UKSZTAŁTOWANIE ZIELENIProjekt zieleni przewiduje wprowadzenie wzdłuż linii tramwajowej zieleni niskiej, która ma pełnić funkcję ekranu wizualnego, ochronnego i / choć w niewielkim stopniu / akustycznego.Dobrano gatunki roślin odporne na warunki miejskie, znoszące lekkie zasolenie gleby i wcześnie rozwijające się na wiosnę.W pasach zieleni o szerokości powyżej 3 m posadzono formowane żywopłoty z karagany syberyjskiej strzyżone do wysokości 1.2 m i szerokości 1.0 m.Tam gdzie pas zieleni jest najszerszy wprowadzono zwarte grupy krzewów o formach naturalnych / tamaryszek drobnokwiatowy, pęcherznica kalinolistna /.- W pasach zieleni o szerokości od 1.5 m do 3.0 m zaprojektowano trawniki.- Pasy węższe od 1.5 m powinny być wypłytowane lub wysypane żwirem .Krzewami obsadzono również pętlę tramwajową.
![]() adres tej wiadomości: www.bemowa.pl/news.php?id=30 |