Strona główna - najnowsze | Archiwalne | Dodaj wiadomość | Działy
wyszukiwarka:

Plan Bemowa i okolic

Rozkłady jazdy.
Tramwaje i Autobusy
ANKIETA IRB.
W jakich obszarach zasoby ekologiczne Bemowa kurczą się
leśnych.
parkowych.
zieleńcach.
kampinoskiego napowietrzania.
wodach oligoceńskich, artezyjskich.
smog świetlny, łuna miejska.
smog akustyczny, hałaśliwość.
smog fekaliczny i zapachowy, odzwierzęcy.
porządku miejskiego - chodniki, trawniki, jezdnie.
roślinności indywidualnej - balkonowej, osiedlowej.

[wyniki | ankiety]
Spis działów.
Aktualia
Bemowo
Warszawa
Polska
Europa
Świat
Kontakt z IRB
Warto przeczytać
Rugi warszawskie
Atak na emerytury
Wrak Rzeczpospolitej
Lech Kaczyński
Wywiad z byłym burmistrzem Bemowa Wł. Całką
ieb
Konkurs IRB 2008
Regulamin
II tura - finał
Cywilizacja..."
Cztery"
Gębon III ..."
Lubeka"
Sekunda"
Wielki Piątek"
Wirtualne dusze"
Warszawa ledwo zipie.

Kiedyś to powinno się skończyć twierdzą optymiści patrząc na gigantyczny bałagan komunikacyjny i inwestycyjny jaki spadł na stolicę. Tak. Kiedyś to się skończy przytakują nie optymiści, tylko czym.
Warszawa zapada się pod ciężarem ambicji sportowych rozbudzonych nadzieją wypromowania Polski na europejskim jarmarku próżności.
Zastaw się, a postaw się to znana dewiza utracjuszowska. Jeśli przyświeca dysponentom funduszy społecznych jej ofiarą pada interes obywatelski.
Co dalej z rozprutą kasą Warszawy gdy łomot kryzysu wysadza z futryn okna i drzwi gmachów na lodzie.
Stadiony.



Warszawa miała kilkanaście kameralnych obiektów ogólnosportowych, w których boiska piłkarskie stanowiły element szerzej rozumianej kultury fizycznej. Obiekty te pamiętały czasy przedwojenne i wczesno powojenne. Do końca lat 70-tych przeżywały drugą młodość. Potem nadszedł powolny regres, by na przełomie dwóch ostatnich dekad ubiegłego wieku ulec transformacyjnej rozsypce.
Kto dziś wie o torze kolarskim na Grochowie, czy stadionie Sarmaty na Woli?
Kto obiekty Skry pamięta jako tętniące wydarzeniami kuźnie atletyczne?
Dzisiaj straszą swym zapuszczeniem. Ich los zapewne już przesądzony. Nawet jeśli nie skazane na papierze to zakazane do upubliczniania. Zapomnienie pozwoli je dyskretnie wymazać z inwentarza miasta.
Przywoływanie w pamięci warszawian wspomnień o ich sportowej młodości nieodmiennie wywołuje te obiekty z zapomnienia i pytania co tam teraz jest.
Tor kolarski na Grochowie wygląda jak trup w salonie, Skra jak cmentarz,  boisko Sarmaty ziemia niczyja, za to stadion Narodowy jak... urbanistyczna pomyłka.
Nie dość że zapaskudził praski brzeg gigantyzmem to wystrojono go tandetną elewacją rozbijającą formę i treść obiektu. Mimo  użycia narodowych barw nie odczuwa się patriotycznych afektów.
O stadionie ITI przy ul. Myśliwieckiej nie wyrażę się cieplej. Jego kanciastość chociaż w wersji midi, nie urzekanie. Jedyne co mnie podtrzymuje na duchu to to, że część z tych ciesielskich połamańców zostanie pokryta lżejszą w linii elewacją. 
Rozpisałem się o koszmarze modernizacji metropolii w aspekcie sportowym, bo komunikacyjny miszmasz jest nie do ogarnięcia w krótkim felietoniku.  Opisany został kilka miesięcy temu w dobrze zapowiadającym się tygodniku ,,Uważam Rze" i mogę od siebie dodać, że był bardzo oględny.
Z własnej powinności dorzucę przykład lokalny Bemowa.  
Proszę spróbować dojechać z ulicy Szczotkarskiej na ulicę Parowcową. Kiedy dwa lata temu odtrąbiano poszerzenie ul. Powstańców Śląskich przy Szczotkarskiej dojazd z niej na ulicę Parowcową w godzinach szczytu zajmował 15 do 20 minut. Dzisiaj 45 do 60 -ciu.
Przez te dwa lata miasto nie jest w stanie opanować sytuacji w tunelach wiaduktów na ulicy Dźwigowej.

Trudne do prowizorycznego ,,zatkania" podskórne cieki wodne, o których istnieniu  wiedziano od dziesięcioleci, obnażają mizerię inżynierską firm zatrudnianych przez stołeczny Ratusz do kładzenia asfaltu i budowy chodników w tym miejscu bez analizy techniczno-ekonomicznej. Klajstrowanie zaczyna kosztować coraz drożej.
Kocioł komunikacyjny w Ursusie-Gołąbki narasta. Giną ludzie w okolicach przejazdu kolejowego przy stacji Warszawa Gołąbki. Do dramatów dochodzi w całym splocie uliczek dojazdowych do trasy poznańskiej poczynając od ul. Czerwona Droga.
Wyjście z tego bałaganu nie nastąpi jeszcze długo po 2012 roku. Co bardziej prawdopodobne finansowa strona tych budów straci jeśli już nie straciła płynności i spowoduje wstrzymanie prac w krytycznym dla Warszawy okresie około Euro 2012. Widać to na przykładzie dworca Warszawa Wschodnia, którego modernizacja dość toporna nie ma szans zostać zrealizowana do czerwca 2012.
Jeśli polscy piłkarze zagrają tak jak elity władzy rządzą przez ostatnie 4 lata, to zamiast widowiska będziemy mieli pośmiewisko. To, że na największych durni wyjdą puszczeni z torbami, miłośnicy piłki nożnej w rozoranej Warszawie, którzy - widząc co się dzieje, głosowali na reelekcję dyletantów, hochsztaplerów i karierowiczów niebardzo mnie pociesza.
Bardzo chciałbym się mylić, bardzo. Na ulicy Parowcowej co dnia mam mnóstwo interesów, a dojazd straszny.

Maciej Wysiadecki-Banaś | 04.11.2011 komentarz[0] |
Adres IRB

Reklamuj się u nas
Rada Bemowa 2014 - 18
Cackowski M. ............ PiS
Chmiel Zb.
Klażyński W.
Niedziałek A.
Siwik K.
Świderska T.
Wierzchowski M.
Oborski J.............. ex PO
Rafalski P.
Ryszkowski M.
Sylwestrzak M.
Barciński K. ................. dB
Dąbrowski J.
Gala P.
Lorentowicz Ł.
Pietrzak M.
Schubert-Figarska W.
Zawistowski A.
Zięba A.
Czerska P. ....................PO
Przychodzień-Schmidt E.
Wośko-Matryba J.
Głowacka H. .......... ex SLD
Podpłoński R........ niezal.
Szczołek B.
Aktualnie IRB czyta -
1
Kalendarz
Styczeń
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Administrator
Zarząd
© 2004-2020 IRB. made in Poland.